Nieuws

Cum Laude Events

“WinSalar heeft ons vanaf de start een enorme tijdsbesparing opgeleverd!”

Hoewel de horeca- en hostessprofessionals van Cum Laude Events graag geziene gasten zijn op publieksevenementen, is de organisatie geen ‘traditioneel’ horeca-uitzendbureau. “We zijn officieel zelfs geen uitzendbureau,” vertelt Wilco Wapenaar, “want we worden tot de service verlenende bedrijven gerekend. Het verschil zit ‘m in de werkwijze. Wanneer je als opdrachtgever een uitzendkracht inhuurt, moet je die zelf van A tot Z begeleiden. Bij ons is dat niet het geval. Wij verzorgen namelijk de werkplekbegeleiding op de locatie. En dat scheelt!”


Cum Laude Events is sinds de oprichting in 1994 uitgegroeid tot ‘personele partner’ van aansprekende organisaties. Wilco: “Als je een thuiswedstrijd van Feyenoord of ADO Den Haag bezoekt, kom je onze medewerkers bijvoorbeeld regelmatig tegen. Ze nemen je jas aan, begeleiden je naar je plek, bemannen de counters in het stadion en serveren versnaperingen in de VIP boxen en bestuurskamers. Vaak is er dus een hele groep ‘Cum Lauders’ aan de slag. Dat geldt ook voor meerdaagse events als Lowlands of Concert at Sea. Maar we bedienen ook kleinere bedrijven. Als een café snel een barman nodig heeft, kan dat dus.”

Ruim 500 flexwerkers
Cum Laude is gevestigd in Zwijndrecht, maar werkt met een flexpool van oproepkrachten in de omgeving van de evenementlocaties. “In het voorbeeld van ADO gaat het dan dus om mensen die in de buurt van het Kyocera Stadion wonen. Die bieden we een stuk zekerheid, want als ze bij ons werken, kunnen ze in principe bij alle thuiswedstrijden aan de slag.” In een ‘gemiddelde’ maand zijn er ruim 500 mensen via Cum Laude actief. Toch verloopt de salarisverwerking al jaren soepel. “Toen ik hier in 2003 kwam werken, was alles nog aan een accountant uitbesteed. Dat was niet ideaal, want een interne medewerker moest alle salarisstroken handmatig opmaken. Die had na een paar jaar dus geen vingers meer over!”

Compliment waard
Tijdens een inventarisatie van de alternatieven, kwam WinSalar in beeld. Wilco: “Zij bleken een interface met ons personeelsplanningsplatform – Poolmanager – te hebben. Dat maakte een groot verschil. Dankzij die koppeling kunnen we salarissen snel intern verwerken. Bovendien is het prettig dat we nu alle gegevens bij de hand hebben en niet afhankelijk zijn van de planning van de externe accountant. Ik ben in ieder geval heel tevreden, ook over de ondersteuning. Zo neem ik elk jaar aan de workshop Jaarovergang deel en is de helpdesk uitstekend. WinSalar heeft ons – mede vanwege de goede ondersteuning – vanaf de start een enorme tijdsbesparing opgeleverd. Dat is wel een compliment waard!”

www.cle.nu
www.cle.nu