Nieuws

Entrada Restaurants

“WinSalar krijgt steeds meer opties, maar blijft even gebruiksvriendelijk”
Liefhebbers van zon, zee, strand én Italiaanse specialiteiten hoeven al 30 jaar de grens niet meer over. La Galleria (onderdeel van de Entrada restaurantgroep) is namelijk al decennialang een begrip aan de Nederlandse kusten. Anand Sukhai, die de organisatie in 1997 kwam versterken, is één van de twee boekhouders. Samen met een collega is hij verantwoordelijk voor de volledige administratie van de succesvolle restaurantketen.


De loonadministratie is daar natuurlijk een belangrijk onderdeel van. “Hoewel het exacte aantal fluctueert, zijn er in een gemiddeld jaar toch al snel 200 tot 300 verschillende personeelsleden in dienst. Uiteraard zijn dat deels oproepkrachten – scholieren, studenten, seizoenswerkers – en dat stelt extra hoge eisen aan de administratie. Hoewel we regelmatig worden benaderd door payroll organisaties, kies ik er bewust voor om de salarissen intern te verwerken. Ten eerste omdat je als werkgever altijd financieel verantwoordelijk blijft en het veiliger is om alles in eigen hand te houden. Ten tweede omdat ik graag direct toegang tot alle personeelsgegevens heb.”

Met de tijd mee.
Dat WinSalar zo makkelijk werkt, is voor Anand een extra reden om niet voor outsourcing te kiezen. “Als iets goed werkt, hoef je niet over alternatieven na te denken. Zo hebben we ook nooit andere pakketten getest. Hoewel WinSalar steeds uitgebreider wordt en met de tijd meegaat, blijft het gebruikersgemak recht overeind. Er worden vaak slimmigheidjes toegevoegd, waar ik veel aan heb. Zo kon je in een eerdere versie een foutief Sofinummer intoetsen. Nu krijg je meteen de melding dat het nummer niet correct is en kun je dus direct actie ondernemen.”

Prima ondersteuning.
Anand is niet alleen tevreden over het pakket, maar ook over de helpdesk. “Zo zijn we vorig jaar overgestapt op een collectieve ziektekostenverzekering voor werknemers. Door bestanden te exporteren, kun je die gegevens aan WinSalar koppelen. Maar dan moet je natuurlijk wel exact weten waar je die bestanden vindt en hoe het exporteren werkt. Dat soort specifieke vragen stel ik aan de helpdesk. En dat verloopt eigenlijk altijd prima.” Als Anand al een kritiekpunt heeft, dan heeft dat betrekking op de cursuslocaties. “Mijn uitvalsbasis is het bekende La Galleria in Scheveningen. Veel cursussen worden in Eindhoven georganiseerd. Dat is best een eind uit de richting. Maar daarvan afgezien: alleen maar positieve ervaringen!”

Anand Sukhai
www.entrada-restaurants.nl