Nieuws

Fiscaal Economisch Adviesbureau C.J. van den Brink BV

“De heldere loonstroken zijn, net als de gebruiksvriendelijkheid, een voordeel van WinSalar!”

Fiscaal Economisch Adviesbureau (FEA) uit Veenendaal is een administratiekantoor met een sterk persoonlijke klantbenadering. “Een stukje betrokkenheid – meedenken met de klant – is volgens mij kenmerkend voor onze aanpak. Daarin gaan we best ver, want hoewel het natuurlijk geen dagelijks werk is, schuiven we soms zelfs bij sollicitatiegesprekken aan,” vertelt Liesbeth van Manen, die onder andere verantwoordelijk is voor de salarisadministraties.

Maar er is nog een aspect waarin de organisatie zich onderscheidt. Liesbeth: “We werken onder twee labels. FEA bedient het MKB en onder de naam Uwzorgaccountant richten we ons op de zorgsector. Dan kun je denken aan huis- en tandartsen, fysiotherapeuten enzovoorts. Daar zitten behoorlijk forse praktijken tussen, want sommige opdrachtgevers hebben veel assistentes in dienst. Dat is echt een andere doelgroep, met specifieke eisen en wensen.” Voor beide klantgroepen geldt dat de salarissen met WinSalar worden verwerkt. “Het voeren van de salarisadministratie wordt vaak toch als een last gezien, want medici én ondernemers willen zich veel liever op het uitoefenen van hun beroep richten. Deze administratieve last nemen we hen natuurlijk graag uit handen.”

Heldere loonstroken
Liesbeth zelf mag gerust een ‘ervaringsdeskundige’ op het gebied van WinSalar worden genoemd. “Toen ik hier tien jaar geleden in dienst kwam, werden de salarissen al met dit pakket verwerkt. Hoewel ik dus nooit met andere salarissoftware heb gewerkt, valt me nog steeds op dat de loonstroken zo helder zijn. Ik zie natuurlijk wel eens loonstroken die met andere pakketten zijn gemaakt en die vind ik vaak gewoon onleesbaar. En als ik dat al vind, dan moet het voor de gemiddelde werknemer al helemaal niet meer te volgen zijn. Die heldere loonstroken zijn, net als de gebruiksvriendelijkheid, een voordeel van WinSalar.”

Nadenken over SalarOnline
Ook de vele binnen het pakket geïntegreerde premies, ervaart Liesbeth als positief. “Toen ik net begon, werden de premies door de pensioenfondsen nog een beetje geheim gehouden. Nu is dat allemaal transparanter en worden er standaard een heleboel meegeleverd. Dat is praktisch.” Hoewel FEA diverse online diensten aanbiedt, is vooralsnog besloten geen gebruik te maken van SalarOnline. “Daar heb ik bewust over nagedacht, maar ik ben bang dat het online invoeren van uren betekent dat je minder klantcontact hebt. En ik weet niet of dat wel verstandig is. Ik denk dat het voor sommige klanten iets toe kan voegen, maar niet voor iedereen. Misschien dat we aan het einde van het jaar weer eens inventariseren hoe het ervoor staat…”

Liesbeth van Manen
www.fea.nu
www.uwzorgaccountant.nl