Nieuws

Inzicht in jouw personeelskosten met personeelssoftware

Goede personeelssoftware wordt, binnen het mkb, in hoog tempo door steeds meer bedrijven geïmplementeerd. Als ondernemer heb je te maken met verschillende kostenposten, denk aan kosten voor je bedrijfsruimte of energie. Daarnaast heb je ook te maken met personeelsgerelateerde kosten zoals lonen en verzekeringen. Natuurlijk is het belangrijk om inzicht in deze kosten te krijgen. Deze kosten worden bijgehouden in jouw personeelsadministratie. Iedereen die personeel in dienst heeft, is verplicht een personeelsadministratie te voeren. In deze administratie verzamel je allerlei gegevens over jouw personeel in een personeelsdossier.

Verplichte onderdelen personeelsdossier

Als werkgever ben je wettelijk verplicht om over bepaalde gegevens van jouw personeel te beschikken. Hierbij kun je denken aan de NAW-gegevens van je personeelsleden en een kopie van het identiteitsbewijs. Daarnaast zijn ook de arbeidsovereenkomst, eventuele afspraken met betrekking tot de arbeidsovereenkomst en informatie over de loonbelasting verplichte onderdelen van je personeelsadministratie.

Wanneer is personeelssoftware interessant voor het mkb?

Wanneer je jouw eigen onderneming start, en bijvoorbeeld maar één werknemer hebt, is het nog niet interessant om personeelssoftware aan te schaffen. Je bent er dan waarschijnlijk ook nog niet eens mee bezig, want de kosten van personeelsadministratie software wegen op dat moment nog niet op tegen de baten ervan. Je kunt immers met een klein aantal werknemers nog gemakkelijk het overzicht bewaren. Wanneer jouw onderneming begint te groeien, en daarmee ook jouw personeelsbestand, wordt het steeds aantrekkelijker om een systeem aan te schaffen. Een systeem waarin je, zonder door een stapel papieren te hoeven bladeren, de personeelsdossiers gemakkelijk met één druk op de knop overal in kunt zien.

Altijd en overal inzicht in personeelskosten

Aangezien de personeelskosten over het algemeen de grootste kostenpost van een organisatie is, is het belangrijk om deze kosten helder voor ogen te hebben. Met personeelssoftware heb je altijd en overal inzicht in deze gegevens. De software helpt je met bijvoorbeeld het overzichtelijk vastleggen van procedures en lonen, het bijhouden van wettelijke regelgeving en de cao, het verwerken van mutaties en verlof, maar ook met de ontwikkeling van jouw medewerkers.

Personeelssoftware van SALAR Nederland iets voor jou?

Veel ondersteunende personeelssoftware systemen zijn erg gericht op grotere organisaties of vergen een hoge investering. Dit zorgt ervoor dat binnen het mkb personeelsadministratie veelal zelf wordt opgepakt en handmatig wordt bijgehouden. Dat is vreemd aangezien meer dan de helft van de kosten die een organisatie heeft personeelsgerelateerde kosten zijn. SALAR Nederland maakt met SalarFusion salaris- en personeelsadministratie toegankelijk voor het mkb. Daarnaast kun je altijd bij onze klantenservice terecht voor vragen of advies met betrekking tot jouw personeels- en salarisadministratie. Wil je meer weten over SalarFusion? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Onze adviseurs vertellen je er graag meer over.