Nieuws

Maas+Smit

“De jongens van de WinSalar helpdesk verdienen een pluim!”

Van BTW-aangiften tot jaarstukken, en van fiscale advisering tot het voeren van salarisadministraties; het Hoofddorpse Maas+Smit is een echte administratieve allrounder. Maar wel een allrounder met onderscheidend vermogen: “Onze beste ‘reclame’ is de prijs/kwaliteitsverhouding,” vertelt Rens de Ruijter. “We zitten keurig ‘in het midden van de boom’, want we combineren de tarieven van een degelijk administratiekantoor met advisering op accountantsniveau.”

Zoals bij veel administratieve allrounders, is het verzorgen van loonadministraties ‘slechts’ een onderdeel van de totale dienstverlening. Rens: “Om je een idee te geven; we verzorgen momenteel de salarisadministratie voor 82 werkgevers, maar daarvan is ruim de helft DGA. We praten in ons geval dus niet over hele grote aantallen. Dat neemt niet weg dat we de salarisadministratie zeer serieus nemen, want al die werkgevers willen natuurlijk wel op tijd aangifte doen en – ook niet onbelangrijk – medewerkers keurig uitbetalen. We hebben er dan ook bewust voor gekozen om een collega op salarisadministraties in te werken, zodat er altijd ‘back-up’ is als ik eens een keer uitval.”

Als een blok
Hoewel Maas+Smit oorspronkelijk met salarissoftware van SDU werkte, stapte het administratiekantoor in een vroeg stadium over op WinSalar. Rens: “WinSalar was een van de eersten die pensioenpremies automatisch meeleverde. Omdat wij klanten uit sterk verschillende sectoren hebben, leverde dat veel tijdswinst op. Bij SDU moesten alle premies er destijds namelijk handmatig worden bijgezocht. Wat geldt wel als grondslag? En wat niet? Dat moest allemaal worden uitgezocht, uitgerekend en ingevoerd. Toen we hoorden dat dit met WinSalar niet nodig was, vielen we als een blok voor het pakket. Bovendien bleek het met WinSalar mogelijk om de loonjournaalposten in te lezen in ons boekhoudpakket Snelstart. Ook dat was een voordeel.”

Volmondig positief
Op die keuze voor wat destijds de DOS-versie van het loonadministratiepakket was, is Maas+Smit nooit meer teruggekomen. “Daar is geen enkele reden voor, want WinSalar bevalt nog steeds prima. Ieder programma heeft natuurlijk wel een eigenaardigheidje, maar die eventuele nadelen – ik kan ze niet eens direct opnoemen – wegen niet op tegen de prettige manier van werken. Het pakket is in al die jaren zelfs nooit vastgelopen! Wel moet ik bekennen dat ik regelmatig met de helpdesk bel. Misschien een beetje te vaak.” Lachend: “Ik ben 60-plusser en als er iets in het programma wordt gewijzigd, dan heb ik soms een ‘ho, help, wat nu?’ momentje. De jongens van de helpdesk geven me echter nooit het gevoel dat ik een domme vraag stel. Ik word altijd snel en adequaat geholpen. En dat is een uitzondering, want bij de meeste helpdesks sta je lang in de wacht en moet je dagen op antwoord wachten. Bij WinSalar niet. Daar ben ik dus volmondig positief over!”

www.maassmit.nl
www.maassmit.nl