Nieuws

Ralea Loonservices

“De helpdesk van SALAR is uitzonderlijk goed. Daar kan ik alleen maar lovend over zijn.”

Hoewel de naam van het bedrijf – Ralea is Spaans voor ‘kwaliteit’ – anders doet vermoeden, is Ralea Loonservices niet gevestigd in het heerlijk zonnige Spanje, maar ‘gewoon’ in het oer-Hollandse Barendrecht. “En momenteel regent het ook nog,” zegt Ton van Croonenburg die het kantoor een kleine vier jaar geleden kwam versterken.

Uiteraard is de naam niet toevallig gekozen. “We staan voor kwaliteit en persoonlijke service. Dat laatste aspect is ook één van de redenen waarom we nog niet met SalarOnline werken. Nu heb je iedere maand even contact met de klant. Als je dat verder digitaliseert door mutaties en loonstroken online aan te leveren, neemt het aantal contactmomenten af. Dat kan natuurlijk wel, maar het wordt er ook wat onpersoonlijker door.”

Echte specialist
Sinds Ton bij Ralea kwam werken, is het bedrijf fors gegroeid. “We hebben inmiddels ongeveer 350 klanten, verdeeld over alle mogelijke sectoren. In tegenstelling tot veel salarisverwerkers, gaat het dan niet alleen om MKB bedrijven in de eigen regio. We bedienen namelijk ook klanten elders in het land, inclusief een thuiszorgorganisatie met bijna 350 medewerkers. Daarbij gaat het puur om salarisverwerking en de bijbehorende advisering, bijvoorbeeld over alle wetswijzigingen en subsidieregelingen. In die zin zijn we een echte specialist.”

WinSalar op één
Hoewel het aantal klanten groeit, houdt het aantal verwerkte salarissen daar momenteel geen gelijke tred mee. Ton: “In verband met de economische tegenwind is het werknemersbestand bij sommige organisaties teruggelopen. Het aantal stroken neemt dus niet zo snel toe als het aantal organisaties waar we voor verlonen.

Als de economie straks weer aantrekt, krijgen we het waarschijnlijk dus heel erg druk!” Voor een loonspecialist als Ralea vormt het salarispakket het hart van de organisatie. En met WinSalar is dat hart in goede conditie. “Ik heb bij andere werkgevers en bij klanten ‘op locatie’ ervaring opgedaan met onder andere Microloon, Perman en Unit4 (het vroegere Lopac – red.),” vertelt Ton. “Maar WinSalar staat wat mij betreft op nummer één, bijvoorbeeld vanwege het gebruikersgemak en de goede prijs/kwaliteit verhouding.”

Gunstige uitzondering
Toch is dat niet de belangrijkste reden waarom Ralea al jarenlang ‘trouw is’ aan WinSalar. “Ik heb altijd gezegd dat als ik zelf een pakket zou mogen kiezen, ik het pakket zou kiezen met de beste helpdesk. Vaak heb je te maken met helpdesks die je alleen per e-mail of fax kunt bereiken. En die dan pas na drie werkdagen een antwoord op je vraag hebben.

In ons vak gaat dat niet, want alles draait om een strakke planning. De salarissen moeten er op tijd uit! De helpdesk van SALAR vormt een gunstige uitzondering op de regel. Zij zijn uitstekend bereikbaar, deskundig én snel. Daar ben ik absoluut lovend over. Bovendien vind ik het prettig dat ze aan de slag gaan met opbouwende kritiek. Als je een verbeterpunt aangeeft, zie je daar vaak in een latere versie iets van terug. Ook dat is natuurlijk heel positief!”

www.ralea.nl
www.ralea.nl