Nieuws

Resing, Rood & Van Hooff BV

“WinSalar is een no-nonsense pakket dat bovendien heel flexibel is”

Hoe een klantenbestand zich opbouwt, is lastig te voorspellen. Soms ‘mik’ je op een brede doelgroep, maar blijk je na verloop van tijd toch een specifiek soort organisaties aan je te hebben gebonden. In het geval van Resing, Rood & Van Hooff – een allround administratiekantoor in het Gooise Laren – gaat het dan vooral om zakelijke dienstverleners.

“We hebben inderdaad opvallend veel opdrachtgevers uit die sector,” vertelt Jaap Vonk. “Van organisatieadviesbureaus tot private equity fondsen en aanbieders van executive search diensten. Wat we vaak zien, is dat mensen die van bedrijf overstappen toch weer bij ons aankloppen. Bovendien worden we regelmatig doorverwezen. Zo ontstaat een olievlekwerking.”

Mappen inleveren, geregeld!
Hoewel veel opdrachtgevers een relatief klein personeelsbestand hebben, worden er binnen Resing, Rood & Van Hooff een fors aantal salarissen verloond. Jaap: “Ik schat dat we ruim 250 werkgevers bedienen. Daar zitten bedrijven tussen met 40 of 150 medewerkers. Meestal verzorgen we de totale administratie; van lonen tot jaarrekeningen en alle aangiften die daarbij horen. We willen klanten zoveel mogelijk werk uit handen nemen. Zij leveren hun mappen met facturen en bankafschriften bij ons in. Wij regelen de rest.”

No-nonsense pakket
De salarissen worden met WinSalar verwerkt. “Officieel sinds 1996, maar eigenlijk al veel langer. Ons kantoor is namelijk in 1996 afgesplitst en het ‘oude’ kantoor maakte vanaf eind jaren ’80 gebruik van Salar, toen zelfs nog in DOS! In al die jaren hebben we nooit een ander pakket geprobeerd. WinSalar werkt naar volle tevredenheid. Het is een no-nonsense pakket waar je snel mee overweg kunt en dat bovendien heel flexibel is. En als je een keer een vraag hebt, word je snel geholpen door de helpdesk. Dat is bij andere softwareleveranciers vaak minder goed verzorgd. Zo moest ik voor een van onze opdrachtgevers de salarisadministratie in een ander pakket, Afas, controleren. Toen ik daar even niet uit kwam en de helpdesk belde, hing ik, na diverse keren doorverbonden te zijn met andere medewerkers, ruim een uur aan de lijn. Bij SALAR krijg je gelukkig direct mensen met verstand van zaken aan de telefoon en blijft het gesprek meestal beperkt tot enkele minuten. Bovendien kennen ze hun klanten vaak bij naam!”

Verbaasde klant
Ook over de tijdbesparende opties van ‘uitbreiding’ SalarOnline is Jaap te spreken. “Vooral bij grotere bedrijven kan de tijdswinst fors oplopen. Bovendien werkt het soepel, zonder gedoe. Een van onze klanten die gewend is aan complexe software als SAP, was zelfs verbaasd dat het ‘gewoon’ in één keer deed wat het moest doen. De enige kleine kanttekening, is dat ik het overzicht digitale loonaangifte graag direct vanuit WinSalar zou willen verzenden. Vooral drukbezette DGA’ers hebben vaak geen tijd om via SalarOnline in te loggen. Ik kijk dan ook uit naar SalarFusion, want daar is die functionaliteit ingebouwd!”