Nieuws

Salarisburo Hofstee & Kruisinga

“Hofstee & Kruisinga koos voor WinSalar en keek nooit meer achterom.”
Hoe groei je als bescheiden salarisbureau uit tot een onderneming met bijna 130 klanten? Volgens Renny Hofstee en Jannet Kruisinga, is persoonlijk contact met klanten een belangrijke succesfactor. “Klantcontact – of eigenlijk het gebrek daaraan – is ook de reden waarom ik in eerste instantie voor mezelf ben begonnen,” vertelt Renny.

“Op het moment dat ik die kans kreeg, werkte ik als intern salarisadministrateur bij een groot bedrijf. Een leuke uitdaging, maar ik begon die externe contacten steeds meer te missen.” Renny startte met vijf opdrachtgevers, maar wist het bedrijf snel uit te bouwen. “In eerste instantie deed ik het naast mijn reguliere baan. Door de forse aanwas van klanten werd me dat op een gegeven moment te veel. Vervolgens ben ik fulltime gaan ondernemen en in januari 2009 is Jannet – ook al afkomstig uit de accountancy – aangehaakt.”

Anti stopwatchcultuur.
Inmiddels heeft Hofstee & Kruisinga dus zo’n 130 opdrachtgevers, variërend van bedrijven in het MKB segment tot administratiekantoren. De aanpak is sterk klantgericht. “We zijn heel erg anti stopwatchcultuur,” vertelt Renny. “Bij grote accountantskantoren gaat de teller al lopen als de telefoon overgaat.” Ik denk dat het belangrijkste verschil is dat wij onze klanten in veel gevallen persoonlijk kennen,” vult Jannet aan. “De lijnen zijn heel kort.”

Zowel Jannet als Renny werkten bij hun vroegere werkgevers met Lopac. Renny: “Wat mij opviel, is dat het zo onvoorstelbaar ingewikkeld was. En voordat je een salarisstrook kon uitdraaien, moest je enorm veel uitgebreide velden invullen,” zegt Jannet. “Hoe moeilijk kun je het maken?”

Gigantisch goed geholpen.
Renny heeft bewust voor WinSalar gekozen. “Ik zocht een pakket dat zowel gebruiksvriendelijk als prijstechnisch concurrerend was. Toen kwam ik al heel snel bij WinSalar uit. Overigens heb ik wel geprobeerd om een offerte bij Unit4 op te vragen, maar ik belandde in zo’n eindeloos telefoonmenu dat in een ‘in gesprekstoon’ eindigde.

Daar wilde ik dus in ieder geval niet mee in zee. Jannet: “De opstart verliep heel soepel. Iedereen die verstand heeft van salarissen, kan met WinSalar overweg. Het pakket is enorm gebruiksvriendelijk en zowel geschikt voor bedrijven met enkele als voor organisaties met honderden medewerkers.” “En als je een keer ergens mee zit, word je gigantisch goed geholpen,” vult Renny aan. “Ik heb met een heleboel helpdesks van salarissoftware leveranciers gebeld, maar WinSalar steekt er met kop en schouders bovenuit.”

Mevrouw Hofstee en Mevrouw Kruisinga
www.hofstee-kruisinga.nl