Nieuws

Verwiel en Wijngaard Poolmanagement

“We krijgen nooit klachten over WinSalar. Dat is de beste reclame.”

Hoewel thuiszorgorganisaties, cateraars, evenementenlocaties en uitzendbureaus misschien niet veel gemeen lijken te hebben, is er in ieder geval één ding dat deze sectoren ‘bindt’: ze hebben namelijk allemaal te maken met de flexibele inzet van medewerkers. Om die complexe personele processen optimaal te stroomlijnen, is een goed personeelsinformatiesysteem onontbeerlijk. Poolmanager, onder meer in gebruik bij Martinair, Ahoy, Carré en Flora Holland, is zo’n pakket.

Commercieel manager Ritsaert Krauss: “Wij zijn groot geworden in de cateringsbranche, maar het systeem is geschikt voor alle organisaties die te maken hebben met verschillende competenties en leiderschappen die in- of extern op verschillende plekken moeten worden weggezet. Denk aan meerdere afdelingen binnen het bedrijf of aan het plaatsen van mensen buiten de eigen organisatie. Poolmanager is, kortom, bedoeld voor alle bedrijven die de inzet van mensen effectief willen managen en plannen. Daar komt veel bij kijken, want je kunt te maken krijgen met bijvoorbeeld verschillende Cao’s, arbeidstijdenwetten enzovoorts.”

Totaaloplossing met grens
Maar de meeste tijd gaat volgens Ritsaert vaak toch zitten in de communicatie tussen onder andere planners, medewerkers en afdelingshoofden. “En juist daar is Poolmanager sterk in. Zo kunnen medewerkers via het web inloggen, de eigen beschikbaarheid wijzigen, gewerkte uren inzien, interne vacatures raadplegen et cetera. Maar ook planners en klanten hebben in real time toegang tot uitgebreide informatie via internet.” Toch heeft zelfs een geïntegreerd HRM- en planningssysteem als Poolmanager een grens. “Daar komt WinSalar om de hoek kijken,” zegt Ritsaert. “Poolmanager kan namelijk veel, maar het is geen salarispakket. Die gegevens worden geëxporteerd naar de salarispakketten waar we een koppeling mee hebben gerealiseerd.”

Bijzondere plaats
Uiteraard werkt Poolmanager moeiteloos ‘samen’ met diverse salarispakketten. Maar WinSalar neemt daarbinnen wel een bijzondere plaats in. Ritsaert: “Niet alleen omdat WinSalar in het MKB vrij groot is, maar ook omdat onze klanten zo positief over het pakket zijn. Vanwege de goed werkende koppeling, vanwege het gemak – het doet gewoon wat het moet doen en je wordt niet met overbodige opties geconfronteerd – en vanwege de aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding. Wat mij vooral is opgevallen, is dat we eigenlijk nooit klachten over WinSalar ontvangen.

Dat zegt veel over het gebruikersgemak, want als er iets speelt, kloppen mensen natuurlijk meteen aan de deur. Als je niets hoort, is dat gek genoeg de beste reclame.” Ook over de samenwerking met SALAR Nederland is Ritsaert zeer tevreden. “SALAR Nederland gaat voor duurzame klantrelaties. Dat spreekt ons aan. We geven dan ook steeds meer body aan ons partnerschap. Zo leveren we dit jaar een bijdrage aan het LoonCongres en hebben we SALAR uitgenodigd om hun pakket tijdens onze evenementen voor te stellen. We trekken dus vaak samen op.”

www.poolmanager.nl